Cestující městskou hromadnou dopravou
Roční statistiky cestujících pražskou MHD podle jednotlivých druhů cestovních prostředků. Nejzásadnější úlohu v systému městské dopravy zastává opět metro, které v roce 2022 přepravilo 338 milionů cestujících.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null

Energetika v budovách hl. m. Prahy
V interaktivním dashboardu si můžete prohlédnotut souhrnné informace o energetických vlastnostech budov hlavního města Prahy nebo se podívat přímo na spotřeby energií vybraných městských budov, kde byly instalovány dálkové odečty měření spotřeb energií. Na první straně jsou znázorněny budovy ve vlastnictví hlavního města Prahy zahrnuté do energetických pilotních projektů. Tyto pilotní projekty jsou zaměřeny na dosažení energetických úspor. Budovy jsou rozděleny dle jejich využití, příslušností k městské části a jejich energetické náročnosti dle energetických štítků. Budovy jsou konstruovány z různých materiálů s rozdílným prostupem tepla. V rámci energetických úspor zlepšujeme parametry obálky budov jejím zateplením a výměnou oken. Vizuál na druhé straně dashboardu zobrazuje souhrnný přehled stavebních materiálů ze kterých jsou budovy konstruovány a jejich míru zateplení. Kromě obálky budovy je pro energetiku důležité technologické zařízení budov. Jedná se o technologie, které jsou využívány k vytápění, ohřívání vody, chlazení, větrání a v neposlední řadě k osvětlení objektů. Další vizuál zobrazuje souhrnný přehled těchto technických zařízení u sledovaných budov. Každá budova ke svému vytápění využívá elektřinu, plyn, teplo nebo různou kombinaci těchto komodit. Vizuál na čtvrté straně dashboardu zobrazuje přehled měsíčních spotřeb jednotlivých energetických komodit u vybraných budov s dálkovým odečtem energií a zobrazuje agregované měsíční spotřeby elektřiny, vody, plynu a tepla. Tyto hodnoty jsou součtem jednotlivých měřených hodinových spotřeb za daný měsíc. Velkým přínosem tohoto dálkového on-line meteringu je například možnost sledovat, jak se vyvíjí spotřeba energie v budově po zavedení konkrétních energetických opatření, např. zateplení budovy, modernizaci technických zařízení a pod., a zhodnotit přínos, a míru úspory financí a emisí [CO2](https://www.google.com). Data jsou dále používána pro energetický management, kde slouží pro vyhodnocování potenciálu úspor při zavádění jednotlivých úsporných opatření. Hlavní město Praha se zavázalo v rámci klimatického závazku k postupnému snižování energetické náročnosti budov, s čímž úzce souvisí také snižování produkce emisí CO2. Poslední vizuál znázorňuje jednak souhrnný přehled budov, na kterých byla uskutečnená nějaká energetická opatření, a jednak potenciál úspor spotřeby energií a s tím spojené emise CO2.
Podobné widgety
Pilotní projekt Monitoring mikroklimatických parametrů urbanizovaného prostředí testuje senzory pro měření mikroklimatu v uličním prostoru Prahy. Cílem projektu je otestování technologií, vznik metodiky pro realizaci měření tohoto typu a vytvoření datové báze pro návrh, validaci a kalibraci opatření ke zmírnění extrémních projevů klimatu (zejména vln horka a sucha) v urbanizovaném prostředí.
Cílem je získání dat z uliční úrovně a následné porovnání hodnot z ulic bez zeleně a se zelení, u nepropustného povrchu a naopak parku, v blízkosti vody atp. Výsledky budou použity k plnění agendy Implementačního plánu Strategie adaptace hl. m. Prahy na změnu klimatu na roky 2020–2024. Dále mohou být podkladem pro IPR k územnímu plánování v Praze.
Co měříme
V rámci projektu jsou monitorovány následující veličiny:
-
Teplota, tlak a vlhkost vzduchu
-
Směr, náraz a rychlost větru
-
Úhrn srážek
-
Sluneční svit
-
Přírůst stromu
-
Teplota a vodní potenciál půdy
Zobrazení dat
V mapě jsou zobrazena všechna místa, kde měření probíhá (nebo probíhalo). V jedné lokalitě je obvykle více měřících bodů (např. strom a lampa v jednom parku). V záložce "Agregace" jsou data za celé dny, lze zvolit období, ukazatel (měřená veličina k zobrazení), lokalitu a měřící bod v této lokalitě. Záložka "Měření” zobrazuje všechna naměřená neagregovaná data vždy za poslední týden (po 10-15 minutách).
UPOZORNĚNÍ: Jedná se o neverifikovaná data z pilotního projektu.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Tolik cestujících svezly dohromady za rok 2022 dopravní prostředky pražské MHD v rámci Pražské integrované dopravy. Oproti roku 2021 došlo ke zvýšení počtu cestujících.
cestujících
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Kolik času navíc strávíte v autě za rok v dopravní špičce? V porovnání s ostatními středoevropskými městy je nejplynulejší provoz v v Bratislavě a Praze.
| město | roční ztráta času v kolonách |
|---|---|
| Vídeň | 194 hodin |
| Praha | 151 hodin |
| Berlín | 193 hodin |
| Budapešť | 208 hodin |
| Bratislava | 118 hodin |
| Varšava | 197 hodin |
Tabulka je příliš veliká, stáhněte si data jako csv soubor.
TOMTOM TRAFFIC INDEX Aktualizace dat: null
V rámci Pražské integrované dopravy využívají cestující k přepravě nejvíce metro, tramvaje (včetně lanovky) a městské autobusy. Využití prostředků veřejné dopravy je vyrovnané, návaznost mezi spoji různých linek a druhů dopravy je optimální.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Kolik času navíc strávíte v autě za rok v dopravní špičce? V porovnání s ostatními středoevropskými metropolemi je nejplynulejší provoz v Praze a ve Vídni.
| Město | Roční ztráta času v kolonách |
|---|---|
| Varšava | 5 dní 20 hodin |
| Budapešť | 4 dny 14 hodin |
| Berlín | 4 dny 12 hodin |
| Vídeň | 3 dny 22 hodin |
| Praha | 3 dny 22 hodin |
| Bratislava | 4 dny 16 hodin |
TOMTOM TRAFFIC INDEX Aktualizace dat: null
Intenzita dopravy v Praze sledovaná v oblasti širšího centra. Její měření ukazuje klesající trend a hodnoty za posledních několik let jsou na úrovni roku 1992. Měřeny jsou počty vozidel, které projedou sčítacími úseky v pracovním dni za oba směry (z centra i do centra) celkem v období 6-22 hod. V následku opatření proti pandemie COVID-19 se měření pro rok 2020 neuskutečnilo
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Podíly využití prostředků veřejné dopravy na území Prahy jsou poslední roky vyrovnané. Během roku 2021 se mírně zvýšil podíl osob přepravených metrem, tramvajemi i vlaky. Naopak se mírně snížil podíl cestujících v autobusových spojích.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Parkovací místa v zónách placeného stání podle jejich druhu (součet za celou Prahu).
Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Počty parkovacích míst pro rezidenty (modré zóny) v rozdělení podle městských částí. Plný popis se objeví po najetí kurzorem na graf.
-
Počty parkovacích míst pro rezidenty (modré zóny) v rozdělení podle městských částí. Plný popis se objeví po najetí kurzorem na graf.
-
Počty parkovacích míst pro rezidenty (modré zóny) v rozdělení podle městských částí. Plný popis se objeví po najetí kurzorem na graf.
Počty parkovacích míst pro rezidenty (modré zóny) v rozdělení podle městských částí. Plný popis se objeví po najetí kurzorem na graf.
Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Procentuální zastoupení kapacit zón placeného stání dle druhu (rezidentní, smíšený, návštěvnický) v Praze.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Ze všech registrovaných osobních aut v ČR je 16 % registrováno v Praze.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Měření intenzity dopravy na hranicích se Středočeským krajem ukazuje vzrůstající trend a hodnoty za posledních několik let jsou 5x vyšší v porovnání s rokem 1990. Měřeny jsou počty vozidel, které projedou sčítacími úseky v pracovním dni za oba směry (z Prahy i do Prahy) celkem v období 6-22 hod.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Tržby z jízdného pokrývají cca 17 % provozních nákladů na PID v Praze. Téměř 83 % nákladů dotuje Praha z městského rozpočtu.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Provozní náklady PID v Praze dlouhodobě rostou. Výjimkou byl rok 2020, kdy došlo k poklesu provozních nákladů v důsledku pandemie COVID-19. V roce 2022 provozní náklady opět vzrostly, a to na hodnotu 24,1 mld. Kč.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy Aktualizace dat: null
Jak dlouho trvá dojezdová doba z Dvořákova nábřeží přes Smetanovo nábřeží k Národnímu divadlu? Podívejte se na denní profil za vybraný den a měsíc (říjen, středa) v letech 2020 - 2023. Na grafu vidíte, že nejdéle trvá cesta v době večerní dopravní špičky. Zajímá vás, jak dlouho trvá cesta na jiných úsecích v Praze? Podívejte se na dashboard (viz Zdroj).
Waze for Cities Aktualizace dat: null
Zajímá vás např. dlouhodobý vývoj doby dojezdnosti pro automobily z oblasti Dvořákova nábřeží přes problematické zúžení v ulici Křižovnická až k Národnímu divadlu? Zobrazovaná měsíční statistika právě taková čísla reflektuje a sleduje je již od jara roku 2020! Pozornému čtenáři navíc jistě neunikne ani vliv uplynulého období Covidu na dopravu také v této lokalitě. Rádi byste znali podobné vývoje i na dalších sledovaných trasách? Podívejte se na dashboard (viz Zdroj).
Waze for Cities Aktualizace dat: null